Kontenery gastronomiczne i handlowe

Dziś prowadzenie działalności gospodarczej to zadanie trudne i złożone. Nie chodzi tylko o sprzedaż, ale o wybicie się na tle konkurencji. W tym wglądzie niebagatelne znaczenie ma lokalizacja. Usytuowanie swojego biznesu w ciemnej kamienicy, gdzieś w jej podwórzu lub w bocznej uliczce, to strzał w kolano. Konkurencja jest zbyt duża, by dało się utrzymać na rynku. Alternatywą są coraz chętniej stawiane w przestrzeni miejskiej kontenery. Czym się wyróżniają?

Zalety kontenerów gastronomicznych i handlowych

kontenery handloweW ostatnim czasie popularność kontenerów przeznaczonych do handlu i gastronomii rośnie. Mają wiele zalet, co zauważyli mali i duzi przedsiębiorcy. Co zatem wyróżnia tego rodzaju obiekty? Kontenery handlowe produkowane są najczęściej z płyt warstwowych, ściennych o grubości 100 mm oraz płyt dachowych (stropowych). Mają lekką, ale jednocześnie stabilną konstrukcję. Elewacja jest dopasowywana do indywidualnych wymagań, co stanowi ogromną zaletę tego rodzaju rozwiązania. Można bowiem od razu pomalować ściany z użyciem barw i odcieni przypisanych do danej firmy lub też zaprezentować na nich logo czy dane teleadresowe firmy. To doskonały sposób promocji, który ma wielu zwolenników, a który nie może być wykorzystany, gdy sklep czy firma usługowa mieści się w budynku, zwłaszcza wynajmowanym (tu przestrzeń reklamowa ogranicza się często do wystawy okiennej). Kontenery handlowe, choć ich nazwa nie brzmi przyjaźnie, to obiekty w pełni wyposażone (prąd, woda), jak również przestrzenne. Montuje się w nich solarkę okienną  (PCV lub aluminiową). Kolejna zaleta kontenera handlowego? Jest funkcjonalny. Można w nim prowadzić nie tylko firmę sprzedażową, ale tez usługową, np. kwiaciarnię czy zakład fryzjersko-kosmetyczny. Istotny jest też termin realizacji projektu. Nie musimy szukać lokalu, co często zajmuje przedsiębiorcy wiele tygodni (trzeba jechać, obejrzeć obiekt, negocjować warunki najmu). W przypadku kontenerów handlowych od chwili zaakceptowania projektu do jego realizacji oraz ustawienia w miejscu docelowym najczęściej nie mija więcej niż sześć tygodni.

W kontenerach handlowych powstają dzisiaj kawiarnie, cukiernie, sklepy z odzieżą czy butami, ale też salony kosmetyczne czy fryzjerskie. Taki obiekt zyskuje na popularności, gdyż ma wiele zalet i daje mnóstwo możliwości reklamowych. A to jedne z najważniejszych elementów prowadzenia biznesu. Chcemy, by był nie tylko opłacalny, ale też dawał nam mnóstwo satysfakcji, stąd przemyśleć musimy każdy jego aspekt. Lokalizacja w tym przypadku jest bardzo ważna, o ile nie najważniejsza.