Jak ważna jest porządna teczka akt osobowych

Kiedy skończyłam studia, wiedziałam, że będę pracować w dziale personalnym. Mój narzeczony Zbigniew był dyrektorem operacyjnym wielkiej korporacji w Poznaniu. Przeniosłam się do niego po obronie pracy magisterskiej, a on od razu załatwił mi pracę. Wiedziałam, że zawojuje świat swoją charyzmą, pewnością siebie i świetnymi umiejętnościami organizacyjnymi.

O ważności teczek do akt w korporacji

teczka akt osobowychByłam przekonana o moim sukcesie. Pierwszego dnia w pracy zapoznałam się z obowiązującymi działaniami w mojej jednostce. Podstawą była stała rekrutacja pracowników na halę produkcyjną, która znajduje się pod Poznaniem. Wiedziałam, że w takich firmach bardzo ważna jest teczka akt osobowych. To właśnie ona pozwala na szybką identyfikację pracownika, a było to kluczowe w korporacji zatrudniającej tysiąc osób. Chodziło przede wszystkim o sprawne umieszczanie zwolnień lekarskich i wyliczanie dni urlopowych. Porządna teczka akt osobowych posiada miejsce na podstawowe dane pracownika. W przypadku naszej firmy było to imię, nazwisko i numer pesel. To ostatnie stało się priorytetem, bo przy takiej ilości zatrudnionych, same nazwiska wielokrotnie się powtarzały. Dyrektorka działu personalnego powiedziała mi, że w przypadku miejsca składowania dokumentów, liczy się porządek i dbałość o szczegóły. W korporacji nie było miejsca na wylanie kawy na dokumenty. Dlatego wytrzymała teczka akt osobowych była odporna na zalanie. Opakowania na dokumenty używanie w firmie nie były tanie, ale musiały być odporne na zabrudzenia. Nie bez znaczenia jest też ich rozmiar. Przy takiej ilości teczek, należy wyznaczyć specjalne miejsce ich składowania. Korporacja w której pracowałam, posiadała specjalny sejf. Był sporych rozmiarów, w których dodatkowo mieściły się segregatory ułatwiające składowanie teczek. Mój narzeczony Zbigniew mówił, że nie jest to nic nadzwyczajnego. Przy takiej ilości osób system zabezpieczeń musiał istnieć. Muszę też nadmienić, że profesjonalna teczka akt osobowych musiała spełnić kilka warunków. Po pierwsze, umieszczane w niej dokumenty znajdowały się w koszulkach. Drugim ważnym elementem była doklejona lista osób mających kontakt z danymi. Pozwalało to na szybką identyfikację osób, które miały styczność z teczką w ostatnim czasie. Dzięki temu można było szybko interweniować, gdy jakiś dokument się zawieruszył.

Jestem zachwycona moją pracą w dziale personalnym. Moja dyrektorka podziwia mnie i moje umiejętności komunikacyjne. Cieszę się, że tak szybko podjęłam pracę po studiach. Liczę za niedługo na awans, a za odłożone pieniądze kupię sobie drogą biżuterię. Jak dotąd, żadna z obsługiwanych przeze mnie teczek nie uległa uszkodzeniu, co zostało zanotowane przez przełożoną.