Jak profesjonalnie przedstawiać klientom ofertę swojej firmy?

W sprzedaży produktów i usług nie zawsze jest tak, że klienci kupują od nas wszystko w trakcie pierwszej wizyty. Jeśli prowadzi się sklep spożywczy albo drogerie to wiadomo, że klienci przychodzą i kupują wszystko od ręki. Jednak sprzedaż w wielu branżach polega przede wszystkim na przedstawieniu oferty handlowej i czekaniu na wybór i odpowiedź ze strony klienta. Przedstawiając ofertę trzeba pamiętać o kilku zasadach, które na pewno wpłyną na decyzyjność ze strony klientów.

Każdą ofertę wręcza się w specjalnej teczce

teczki ofertoweGdy przygotowujemy dla klientów ofertę to najważniejsze jest to, żeby była ona starannie wydrukowana na czystej i równej kartce białego papieru. Jeśli wydrukujemy ofertę na wymiętym papierze to od razu przekreślamy swoje szansę na jej pozytywne rozpatrzenie. Co więcej – przygotowując ofertę należy pisać ją językiem korzyści. Wskazać w niej czarno na białym największe zalety i swoją przewagę nad konkurencją. Jeśli tego nie zrobimy to klient może naszej oferty po prostu nie docenić. A to też może być powód porażki przy decyzji podejmowanej przez klienta. Jest jeszcze jedna zasada, która ma wpływ na wszystko co się wiąże z przedstawianiem klientom ofert. Nawet najgorszą pod względem finansowym ofertę trzeba ładnie opakować. A to oznacza, że koniecznie trzeba się zaopatrzyć w indywidualnie wydrukowane teczki ofertowe, które trzeba sobie zamówić w drukarni. Ich wydrukowanie to niewielkie koszty, ale mają ogromne znaczenie przy późniejszym wyborze klienta. Dobrze opakowana oferta jest jak ładnie zapakowany towar kupowany w sklepie. Każdy klient na pewno doceni fakt, że przygotowano dla niego dobrą ofertę i wręczono ją w spersonalizowanej teczce ofertowej. Zamówić takie teczki może każda firma. Wystarczy mieć tylko jakiś projekt graficzny, albo przynajmniej jakąś koncepcję własnej identyfikacji wizualnej. W przypadku małych firm można zamówić teczki, które po prostu będą miały naniesioną grafikę pasującą do danej branży, w której firma działa. Teczki zamawia się oczywiście w drukarniach.

W internetowych ogłoszeniach drukarni można znaleźć oferty drukowania teczek w ilościach liczonych w tysiącach sztuk. Przy takich ilościach można liczyć na ceny rzędu około trzydziestu groszy za teczkę. To naprawdę niewiele biorąc pod uwagę sprawdzoną skuteczność takiego profesjonalizmu. Każdy klient oczekuje, że przedstawiona mu oferta będzie odpowiednio opakowana. Inaczej jest wyjść z firmy z ładną teczką a inaczej wyjść z niej z wydrukowaną kartką włożoną co najwyżej w przeźroczystą koszulkę.