Betonowe zapory drogowe

Niektóre odcinki dróg bywają dość słabo zaplanowane, a brawura kierowców powoduje na takich odcinkach mnóstwo problemów i równie wiele wypadków. Jest to czasem widoczne do tego stopnia, zwłaszcza w miastach, iż wymagane jest ustawienie barier, odgradzających pasy w taki sposób, by zmiana pasa ruchu nie była możliwa na danym odcinku. Najprostsze i najbardziej skuteczne betonowe bariery drogowe są więc częstym widokiem na wielu odcinkach dróg miejskich i autostrad.

Betonowe bariery do odgradzania dróg

bariera betonowaW wielu przypadkach, o rodzaju zabezpieczenia drogowego decyduje cena, a z racji iż bariery tworzone z betonowych bloków należą do najtańszych, są najczęściej wykorzystywane. Pojedyncza bariera betonowa jest bowiem niemal o połowę tańsza niż odmiany stalowe, i może być ulokowana bez żadnego montażu, z racji dużej wagi i stabilnej podstawy, uniemożliwiającej poruszenie bariery nawet za pomocą znacznego nakładu siły. Betonowe zapory są trwałe, i mogą spełniać swoje zadanie długimi latami bez konieczności wymiany, a z racji wytrzymałości, bardzo dobrze znoszą wszelkiego rodzaju uderzenia, o jakie nietrudno na drodze. Dzięki trwałości i wytrzymałości, oraz bardzo atrakcyjnej cenie, znalazły one również zastosowanie w wielu innych miejscach, dlatego też często pojawiają się one jako blokada wjazdu na teren budowy lub remontu drogowego, lub nawet jako ograniczenie ruchu w miejscach w których jest ono potrzebne. Łatwość wykonania owych barier oznacza iż mogą być one wykonane niemal w dowolnych wymiarach, w zależności od potrzeb nabywcy. Mogą być również z łatwością pomalowane w kolory ostrzegawcze, widoczne z dużej odległości. Najpopularniejsze i najbardziej rozpowszechnione są zapory wysokie na niecały metr, które mogą być ustawiane samodzielnie, lub też w rzędzie, jak niejednokrotnie ma miejsce w przypadku użycia zapór na drogach. Większe bariery drogowe, które mogą samodzielnie służyć do uniemożliwienia przejazdu, natomiast służą najczęściej jako stała metoda odcięcia pasa lub całego odcinka jezdni od ruchu samochodowego, zwykle w miejscach w których nałożone jest ograniczenie ruchu, lub też jest on skierowany wyłącznie w jednym kierunku.

Najrzadziej używanymi barierami są odmiany zbrojone, uważane za najwytrzymalsze, ale również i najbardziej masywne i najtrudniejsze do przetransportowania. Te bariery są bowiem wykorzystywane do częściowego ograniczenia ruchu pojazdów na terenie chronionym, przede wszystkim należącym do obiektów o podwyższonym poziomie bezpieczeństwa, takich jak elektrownie czy instalacje wojskowe.